A GP3-ról
A GP3, teljes nevén GP3 Series egy 2010-ben indult együléses autóverseny-sorozat, melyet a GP2 előszobájának szántak. A motorszállító a Renault, míg a gumiszállító a Pirelli. Kezdetben szó volt róla, hogy amint létrejön a sorozat, egyesül az International Formula Master (IFM) nevű sorozattal. Azonban a GP3-as autók egy teljesen új Dallara vázra épülnek Renault motorokkal meghajtva.
Autók:
A GP3 autói szabványosítottak, minden csapat ugyanolyat használ. Nem megengedett az egyéni fejlesztés, minden pótalkatrészt közvetlenül a GP3 sorozattól kell beszerezni. A strukturális alkatrészek javítását csak a Dallara cég végezheti.
Kasztni:
A kasztnik gyártója - a GP2 versenyautóihoz hasonlóan - a Dallara.
Motor:
AER által fejlesztett 6 hengeres, 3.4 literes szívómotor amely 400 lóerő teljesítményre képes 8000-es fordulatszámon
Elektronikus gázkar
Sebességváltó:
Hatsebességes szekvenciális hosszanti Hewland sebességváltó
Gumi:
A sorozat a Pirelli Pzero abroncsait használja. Háromféle gumikeveréket használhatnak (lágy, közepes, kemény).
Minden pilóta négy szettnyi száraz időjáráshoz való és két szettnyi vizes időjáráshoz való abroncsot használhat minden rendezvényen.
Egyéb alkatrészek:
A GP2-ben alkalmazott Brembo fékeket használják.
Teljesítmény:
285 km/h legnagyobb sebesség
Akár +/- 2.6G oldalirányú gyorsulás
Legnagyobb fékezési lassulás -1.9G
Gyorsulás 0-100km/h-ra: 3.0 másodperc
Gyorsulás 0-200km/h-ra: 7.7 másodperc
Versenyhétvégék
Egy versenyhétvége tartalmaz egy 30 perces edzést pénteken, és egy 30 perces időmérő edzést szombaton, majd két versenyt. Az időmérő edzés eredménye határozza meg a szombati első verseny rajtrácsát.
A második versenyt vasárnap tartják. A rajtrács úgy áll fel, hogy az első verseny legjobb nyolc helyezettje fordított sorrendben indul, tehát a 8. helyezett versenyzőé lesz a vasárnapi pole pozíció, a győztes pedig a nyolcadik helyről indul.
Pontozási rendszer:
2010-2011
Pole pozíció a szombati versenyre: 2 pont
Pontrendszer az 1. versenyen | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. |
10 | 8 | 6 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 |
Pontrendszer a 2. versenyen | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | ||
6 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 |
Leggyorsabb kör: 1 pont minden versenyen. A leggyorsabb kört futott versenyzőnek a versenytáv 90%-át teljesítenie kell és az első tízben kell végeznie.
2012-től
Pontrendszer az 1. versenyen | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
25 | 18 | 15 | 12 | 10 | 8 | 6 | 4 | 2 | 1 |
Az első nyolc helyezett a sprint versenyen a következőképpen kap pontokat:
Pontrendszer a 2. versenyen | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. |
15 | 12 | 10 | 8 | 6 | 4 | 2 | 1 |
A pole pozícióért 4 pont, a versenyeken futott leggyorsabb körért pedig 2 pont jár. Így fordulónként összesen 48 pontot lehet elérni.
Bajnokok: