Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

GT OPEN Budapest szombat

2018.07.09

1.jpg

Szombatra virradóan az előző napi hőségnek és szikrázó napsütésnek nyoma sem volt, felváltotta ezt a szürke felhős borongós idő.  A csapattagok nem örültek ennek, hiszen így a pénteken elvégzett munkát gyakorlatilag dobhatták a kukába a megváltozott körülmények miatt. Az ég felhős volt hűvös viszont ami nagyon fontos volt, hogy az eső nem esett és a pálya száraz volt. Mind ez addig volt igaz amíg el nem érkezett a GT OPEN időmérőedzése, hiszen ennél érdekesebb forgató könyvet is csak az élet tud írni, ugyanis a következő történt. Nagyából tízperccel az időmérőedzés kezdete előtt elkezdett szemerkélni az eső. Ez önmagában nagy gondot még nem okoz így amint megkapták a zöld jelzést azonnal kiviharzottak a pályára egytől egyig. Ekkor még nemtudtuk de az első gyors körök sorsdöntőek voltak. Az eső nem hagyott alább a pálya egyre rosszabb lett viszont az #52-es Ferrarit vezető Marco Ciocinak hiszen egy nagyszerű 1.58:430-as időt pirított oda, közel 2 tizedet adva a #20-as Mercedes AMG GT3-at vezető Tom Onslow-Cole-nak. A harmadik helyet a #27-es Lamborghini Huracan GT3-at vezető Fabrizio Crestani szerezte meg. A 30perces edzés nem zajlott le törés nélkül. Nagyából 10 perc telt el az edzésből amikor is lendült a piros zászló, hiszen a #7-es BMW-t vezető Márcio Basso elmérte a Mansell kanyar kijáratát és megcsúszott a vizes műfőn és a gumifalnak csapta az autóját. Szerencsére komolyabb anyagi kár nem jelentkezett az autón vissza tudott térni a boxba de ők több kört már nem tudtak megtenni ezen az időmérőedzésen. A pályát hamar helyre hozták így egy körülbelül 7-8 perces szünet után ismét neki lendülhettek a pilóták az idők javításának viszont erre sok alkalmuk nem volt hiszen az eső jobban rákezdett és a pálya egyre rosszabb lett. Így az időmérő elején megfutott gyors körök hozták meg az eredményt amit lejjebb meg is tekinthetünk.

gtopen-idomere-1.jpg

3.jpgMarco Cioci #52 Luzich Racing Ferrari

A verseny időpontjára már kisütött a nap felszáradt a pálya így minden adott volt, hogy egy tökéletes versenyre kerüljön sor. 

4.jpgA rajt sima volt mindenki szépen eltudott fordulni. Bár hiába őrizte meg Cioci a vezetést néhány kanyar múlva le is veszítette Onslow-Cole-al szemben a csatát így a #20-as Mercedes át vette a vezetést. A verseny egyharmadához közeledve a #12-es Lamborghinit vezető Damiano Fioravanti elfékezte az egyes kanyart majd nagy sebességgel neki csapódott a #63-as szintén Lamborghinit vezető Jeroen Mul-nek. Az ütés akkora volt hogy Damiano autójának vezetőoldali ajtaja leesett. Mind kettő autónak fel kellett adnia a versenyt.

5.jpg

6.jpg

A verseny féltávjához ékezve szinte mindenki egyszerre ejtette meg a kötelezően előírt pilótacserét. Ekkora a #20-as Mercedesbe Valentin Pierburg míg az #52-es Ferrariba Daniel Serra ült be. Serra sokkal jobb köröket tudott autózni mint Pierburg így visszavette a vezetést és már ki sem adták a kezükből.

7.jpg

Az első futam elég simának volt mondható a győzelmet az #52-es Ferrarit vezető Marco Cioci és Daniel Serra szerezte meg a 2. helyet. Tom Onslow-Cole és Valentin Pierburg míg a harmadik helyen a a #27-es számú Lamborghinivel versenyző Fabrizio Crestani Miguel Ramos kettős végzett. 

8.jpgVégezetül íme a verseny hivatalos összefoglalója