Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

GP3 Budapest futamok

2017.07.30

Kezdjük az első futammal az összefoglalót.

aitken-pole.jpg

Aitken és Russell sorakozott fel az elsősorban a rajtrácson. A felvezető kör hozott már drámákat ugyanis Russell autója megállt. Így üresen maradt a második rajtkocka. A rajt után Aitken megtartotta a vezetést, csapattársa Fukuzumi azért próbálta támadni, de figyelnie kellett hiszen Boccalacci elkezdte támadni őt. De sokáig nem kellett félni a támadástól ugyanis Maini és Calderon összeütköztek Calderon autója a pályán maradt így a versenyirányítóság elrendelte a biztonsági autó használatát. Az újraindítás után Aitken megőrizte a vezetést Fukuzumi kicsit bealudt így el kezdte őt rögtön támadni Bocclacci, de ennek az volt a hátránya, hogy magukra húzták Hubertet és Lorandit. De a lendület megint nem tartott sokáig, ugyanis a kör végén megállt Schothors autója így jöhetett a Virtuális biztonsági autó. Az újraindítás után most Fukuzumi figyelt de ez se volt elegendő Aitken ellen aki dominálta a futamot. Sorra jöttek a jobbnál jobb körök, és ugyan ezt a tempót elkezdte fel venni Hubert is aki a 9. kör elején az egyes kanyarban bebújt Bocclacci mellé majd egymás mellett haladva mentek a kettes kanyar felé Hubert külső íven megelőzte Boccalaccit aki a ritmust veszítve el vesztette a negyedik helyen hiszen Lorandi is elment mellette. Aitken megszerezte élete első győzelmét, Fukuzumi és Hubert előtt tehát teljes volt az ART Grand Prix siker az első futamon, így magabiztosan vezetik továbbra is a csapatbajnokságot. Lorandi lett a negyedik, majd Boccalacci és Alesi követte őt. Jörg és Tveter lett a hetedik és nyolcadik így ők szerezték meg az első sort a második vasárnap reggeli futamra. Kari és Baptista fértek be még a legjobb tízbe.

after-race-1.jpg

Jöjjön a második GP3-as futam Budapestről.

tveter-pole.jpg

Tehát az első sorban a két tridentes pilóta Tveter és Jörg helyezkedtek el, majd még kettő tridentes Alesi és Boccalacci követték őket a második sorban. A rajt Jörgnek sikerült jobban de Tveter egy optimista féktávval mélyre csúszott az egyes kanyarban így Alesi és Boccalacci megtudták előzni őket. A harmadik kanyarban Fukuzmi össze ütközött Pulcinival, a japán pilóta megpördült de tudta folytatni a versenyt az utolsó helyre visszaesve. Eközben a Mansell kanyarban Lorandi vett egy elég meggondolatlan féktávot és egyenesen kimenve a bukótérbe sok sok pozíciót veszve tért vissza a pályára. Néhány kör múlva Baptista autója állt meg a hatos kanyarban jöhetett a VSC. Az újraindítás után Aitken a negyedik helyen nagyon feltartott a sort, ami azt eredményezte, hogy a 9. helyen haladó, a szombaton napon kieső Russell nagy lendülettel megérkezett rájuk. Majd jött a dráma egykör múlva Aitken defeketet kapott. Aztán a 9. körben Falchero is defektet kapott és az egyeskanyar bukóterébe kormányozta az autót, újabb virtuális biztonsági autós fázist előidézve. Russell ezt kihasználva a boxba hajtott friss gumikért de a stratégiájuk nem jött be mert már kevés kör volt hátra és a Hungaroringen amúgy is nehéz előzni. Nem sokkal a vége előtt Boccalacci gumijai elfogytak így el tudott mellette menni Tveter és Jörg is. Alesi a silverstoni második futam után a magyarországi második futamot is megtudta nyerni Tveter és Jörg előtt, Boccalacci a negyedik lett így kiegészítve a Tridentes örömöt hiszen az első négy helyen tridentes autó állt. A legjobb ART-os autó Hubert lett az ötödik, Niko Kari a hatodik, Hyman és Siebert végeztek a hetedik és nyolcadik helyen. A legjobb tízbe még befért Maini és Pulcini.

alesi-2-win.jpg

Jelenleg a bajnokság úgynézki, hogy Russell 92 ponttal áll az élen, őt követve Aitken 83 ponttal Hubert 78 és Fukuzumi 72 pontos. 

russell-lead.jpg

Folytatás 1 hónap múlva a legendás spa francorchampsi pályán!